Nenáročný okruh v dĺžke 5 kilometrov (2 hod.) poskytuje úchvatné výhľady na Hainburg, hadiaci sa Dunaj a národný park Donau Auen. Nezabudnite doma ďalekohľad. Pri troche šťastia možno vzhliadnete mejestátneho orliaka morského, tak ako sa to podarilo nám.

Na hrad Röthelstein:

Trasa v úvode kopíruje nenáročnú trasu, ktoré sme už absolvovali v roku 2020 na hrad Rothelstein a môžete sa dočítať o nej TU. Chodníček sa vinie popri Dunaji v dĺžke 1,3 km až k samotnej zrúcanine (cca 30-40 minút s deťmi). Z bezplatného parkoviska na dunajskej promenáde v Hainburgu sa vyberte doprava. Trasa je nenáročná, vyznačená modrými značkami, určite nepoblúdite.

V prípade nízkej hladiny Dunaja sa dostanete až k vode a môžete si nazbierať zaujímavé kamene či pozrieť zblízka lode plaviace sa po Dunaji. Na dvoch úsekoch je cesta vytesaná do skaly a vytvára tak malé, priechodné jaskyne

Chodník je lesný, v tieni skál, často rozbahnený a šmykľavý. Pred cestou preto myslite na aktuálny stav počasia.

Ruiny malého hradu sa týčia na skale  nad hladinou Dunaja. Na vrchol sa dostanete po krátkom stúpaní a zdolaní schodiska. Vyhliadka je bezpečná, oplotená a udržiavaná. Nájdete tu drevené stoly  na piknik.

Z hradu na Braunsberg:

Z tohto bodu môžete pokračovať chodníkom doprava hore na vrchol Braunsberg. Po krátkej dobe chodník križuje betónovú cestu s rampou a pokračuje mierne do kopca lesom, kde sa opäť za lúkou stretáva s betónkou. Určite nepoblúdite, stačí sa držať chodníka smerom dohora. Po krátkom stúpaní cez les ste už hore.  Nájdete tu rozsiahlu lúku, kde príjemne pripeká slniečko. Trávu evidentne spásajú v sezóne kozy či ovce. Výhľady sú nádherné.

Na cestu dole môžete zvoliť dve možnosti. Buď budete nasledovať veľkú zelenú šípku pri skalách smerom na Hainburg, ktorá Vás dovedie lesíkom priamo k parkovisku pri kúpalisku. Môžete tiež využiť trošku dlhšiu trasu- červenú, ktorá schádza z kopca kúsok ďalej v smere na Bratislavu a ďalej sa potom vracia popri kopci do Hainburgu.

Pri kúpalisku sa vydajte smerom doprava k platiacemu automatu a poza skatepark chodníkom smerom dole. O chvíľu sa ocitnete pri Dunaji na začiatku trasy.

Dostupnosť (parkovanie):

Parkovisko pri dunajskej promenáde je pomerne veľké a bezplatné. Odtiaľto je to potom len kúsok na cestičku a či detské ihrisko. Ďalšie parkoviská nájdete pri kúpalisku a v nákupnom centre.

Povrch, toalety, občerstvenie: Lesný chodníček, miestami úzky či rozbahnený.

Plusy:

• Nenáročný výstup s krásnymi výhľadmi.
  • Variant od kúpaliska po betónke vhodný aj pre kočíky.
  • Pekné detské ihrisko a lezecká stena pri parkovisku pri Dunaji.
  • Vhodné na púšťanie šarkanov.
  • Koncom februára sú lužné lesy plné snežienok.

Mínusy:

• Chodníček pri Dunaji býva často šmykľavý a rozbahnený, trasa nie je vhodná počas daždivého počasia či topení snehu.
  • Na Vrchole Braunsberg býva veterno.
  • Parkoviská sa počas víkendu rýchlo plnia.
Share on facebook
Kontakt (adresa): Donauparkplatz, Hainburg an der Donau, Rakúsko AT
Web stránka: http://info.hainburg-donau.gv.at
Trasa: Okruh s dĺžkou 5 km (2 hod.), prevýšenie 214 m.

Z parkoviska popri Dunaji po modrej na hrad Röthelstein, potom po zelenej na Braunsberg a po zelenej aj cestou späť.

Vstup, otváracia doba, cenník: Neobmedzene. Bez poplatkov.

Motorová cesta na vrchol kopca je počas zimy (november – máj) uzatvorená. Inak sa platí poplatok 4 eurá za vstup/auto.

GPS (LatLong): 48° 9′ 16.272” N16° 57′ 15.156” E
(48.154520, 16.954210)
Dátum návštevy: 01/2023

Poznámky (tipy):

Podrobný článok o detskom ihrisku a promenáde v Hainburgu nájdete v samostatnom článku TU.

Pred cestou do Rakúska si nezabudnite pribaliť detské doklady – občianske či pasy.